Arbetsliv och hälsa
Rekrytering, kompetens, utbildning, arbete

Designer på Odd Molly fick Guldknappen

augusti 18, 2008 11:01 by Lindus

Guldknappen delades i förra veckan ut till Karin Jimfelt-Ghatan, designer på Odd-Molly.

Bildtext: Karin från Odd Molly, vinnare av guldknappen.

Konceptet "söndagsmorgon" och Odd Molly har nått stora framgångar i Sverige som nationellt. I förra veckan fick designer Karin Jimfelt-Ghatan ta emot Damernas Världs Guldknapp. Med motiveringen att Odd Molly är mer än ett klädmärke, ett begrepp, en tidslös stil som gett den moderna folkloren ett nytt framgångsrikt ansikte. Odd Molly har ett färgglatt, broderat koncept med tjejiga kläder. Företaget startade 2002 av ägarna Per Holknekt, Christer Andersson och Karin Jimfelt-Ghatan. Först 2005 började företaget gå i vinst och år 2007 låg försäljningen på 130 miljader kronor. Målgruppen är alltifrån femtonåringar till sjuttiofem, men främst är de kvinnor i 30 års åldern som handlar hos dem. Ägarna tror själva att det främst har samband med prisläget. Några som varit ivriga fans till klädmärket är Linda Skugge som också skrivit flertalet blogginlägg till märket. 

Karin tror att framgången har att göra med känslan. Att kläderna ska vara kvinnliga och tjejiga, men ändå väldigt sköna och bekväma. Söndagsmorgon för oss står för den dag i veckan du har för dig själv, den frihetskänslan. Kläderna är inget man går och drar i, inget som sticker-, -eller sitter för tight -någonstans. 

Läs mer på DN:  Od-Molly designer vann "Guldknappen".

 


Just nu värderat 1.5 av 4 människor

  • Currently 1,5/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Relaterade poster

Lägg till kommentar


(Kommer visa din Gravatar ikon)  

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]



Live överblick

november 21. 2017 22:10